image

Fenomenul de tip bullying dezbătut într-un worhshop educativ-preventiv destinat elevilor Colegiului Tehnic „Aurel Vlaicu” din Arad

Colegiul Tehnic „Aurel Vlaicu” din Arad a fost miercuri, 13.02.2019, gazda unui atelier de informare, de cunoaștere, de educație și de prevenție a delicvenței juvenile și a fenomenului de tip bullying. Evenimentul a fost organizat de Colegiul Tehnic „Aurel Vlaicu” (prin implicarea Prof. Popescu Alina, Prof. Leahu Emanuela, Prof. Cornea Teodor, Prof. Stana Mirela, Prof. Tira Roxana și Prof. Gruin Gheorghina) și Compartimentul de Analiză și Prevenirea Criminalității și Inspectoratul de Poliție Județean Arad, împreună cu reprezentanți ai Inspectoratului de Jandarmerie Județean Arad și cei ai Arhiepiscopiei Aradului.

Seminarul și dezbaterile au fost coordonate de domnul Aradan Constantin (subinspector IPJ Arad) și Tocan Ciprian (Agent șef adjunct, din cadrul IPJ Arad), cu concursul invitaților : locotenent Bosoncea Valentin (reprezentant al IJJ Arad) și Arhim. Conf. Univ. Teofan Mada, cu binecuvântarea Înaltpreasfințitului Părinte Timotei, Arhiepiscopul Aradului. La acest atelier au fost prezenți un număr de 80 de elevi și eleve ai Golegiului Tehnic.

În cadrul dialogului au fost oferite informații despre siguranța școlară și despre anumite situații particulare : recunoașterea manifestărilor de tip bullying, crearea unor relații de prietenie între colegi și rezolvarea nonviolentă a situațiilor conflictuale. Au fost reliefate aspecte ce țin de climatul școlar și de „bunăstare” a copilului, inclusiv „bunăstarea relațională”. Bullying-ul constituie un factor de risc pentru abandonul școlar și delicvență juvenilă. Elevii care agresează sunt de 5-6 ori mai predispuși să se implice în acțiuni antisociale la vârstă adultă. Având în vedre faptul că bullying-ul afectează pe toți elevii unui grup, el nu se reduce doar la copilul care agresează și la victima propriu-zisă, de aceea este important să-i învățăm pe elevi/eleve ce anume să facă dacă sunt martori reali ai acțiunii de tip bullying, care crează o atmosferă pervazivă și nedefinită de intimidare, frică, neliniște și tăcere printre copii. Prin urmare, copiii trebuie ajutați să reacționeze într-o manieră fermă, prin învățarea abilităților asertive.

Arhim. Conf. Univ. Teofan Mada, vicar eparhial